Fizjoterapia kobiet

Fizjoterapia uroginekologiczna

Uroginekologia to fizjoterapia kobiet w każdym wieku. Terapia uroginekologiczna usunie lub zmniejszy ból menstruacyjny, bo złe samopoczucie podczas miesiączki to nie jest uroda kobiet. Dzięki ćwiczeniom dna miednicy i nauce poprawnego napięcia mięśni zmniejszy lub wyeliminuje nietrzymanie moczu i stolca. Fizjoterapia uroginekologiczna pomoże w bolesnych stosunkach. Rozluźni i uelastyczni blizny (też te kilkuletnie) w obrębie krocza np. po plastyce lub porodzie).
Masaż uspokaja układ nerwowy, zwiększa ukrwienie i odżywienie skóry. Regularne korzystanie z masażu niweluje zmęczenie, a także przyczynia się do poprawy procesów myślowych.
Fizjoterapia uroginekologiczna obejmuje:
  • Nietrzymanie moczu
  • Obniżenie narządów miednicy mniejszej
  • Rozejście mięśnia prostego brzucha
  • Rozejście spojenia łonowego
  • Przygotowanie do porodu i powrót do formy po porodzie
  • Przygotowanie i rehabilitacja po operacji uroginekologicznej
  • Zespoły bólowe miednicy np. endometrioza, bolesne miesiączki
  • Blizna po cięciu cesarskim lub episiotomii
  • Bóle w obrębie kręgosłupa i miednicy
  • s_ciezarne

Fizjoterapia kobiet w ciąży

Holistyczna rehabilitacja Pań w ciąży, połogu i po urodzeniu dziecka. Fizjoterapeutka uroginekologiczna przygtuje do ciąży i porodu. Wykonają badanie, zewnętrznie i wewnętrznie (za zgodą pacjentki). Dobiorą odpowiednią pracę manualną oraz ćwiczenia do problemu. Zmniejszą dolegliwości ciążowe takie jak bóle kręgosłupa, obrzęki, ciążenie brzucha. Przygotują do porodu przez rozluźnianie napiętych mięśni krocza, co zapobiegnie pęknięciom podcza porodu oraz nauczą technik oddechowych. Młoda mama powinna pojawić się na wizycie po połogu, czyli 6/8 tygodni po porodzie. Fizjoterapeutka sprawdzi czy pojawiło się rozejście mięśnia prostego brzucha, zbada blizny i w razie potrzeby zajmie się ich mobilizacją.
    Wskazania:
  • bóle kręgosłupa, rwa kulszowa,
  • obrzęki,
  • rozejście mięśnia prostego brzucha.